Bölünmüş Yola Üst ve Alt Geçitler Yapılmalı

cevreyolu

‘Yol medeniyettir’ diye bir söz var, sık sık duyarız. Gerçekten de öyledir. Yolun geçtiği yerler çabuk gelişir. Yol olursa ulaşım kolay olur, ticaret yapılır, tarım olur. Üretim olur, tüketim olur. Gidilir ve gelinir. Yolu olmayan yerler ise ıssızdır, yalnızdır. Acil temel hizmetleri götürmek bile mümkün olmaz çoğu zaman. Hastaya ambülâns, yangına itfaiye, adli olaya zabıta zamanında yetiştirilemez.

Yol böyledir ama her şeyi de yola yıkmamak lazım. Hava ulaşımı, demiryolu ulaşımı ve hatta deniz ulaşımını da aynı oranda geliştirmek ve kullanmak gerekir. Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde deniz ulaşımında hangi konumlardayız net bilemiyorum ama çok iyi bir durumda olmadığımızı gözü kapalı kestirebiliyorum. Karayolundan daha güvenli demiryolunda hala ulaşılmayı bekleyen çok şehirlerimiz, bölgelerimiz var. Hava yolu ise başlı başına teknoloji demek, güç demek. Yaygınlaşmasına daha çok var.

Konuyu yoldan açtım. Vermek istediğim mesaja doğru yol yapmaya çalışıyorum. Ülkemizde son yıllarda bölünmüş yol yapımında oldukça mesafe kat edildi. Yapımı tamamlanmış, devam eden ve ihale aşamasında olan birçok yol projeleri var. Karayolları Genel Müdürlüğü internet sitesinde 2010 yılı sonu itibarıyla bölünmüş yolların yapım aşamasını gösteren bir harita var. Bu haritaya bakıldığında memleketin her köşesine ulaşılmaya çalışıldığı görülüyor. Bölünmüş yol çalışmalarından bir tanesi de ilçemizde yapılacak. Muğla’yı Antalya’ya bağlayan çevre yolu bölünmüş yola dönüştürülecek. Yolun yapılması ile birlikte yol üzerinde trafiğin yoğun olduğu yerleşim yerlerinde bazı sıkıntılar oluşacak. Gidiş ve geliş ayrılacağı için geçişler sadece kavşaklardan yapılabilecek. Doğal olarak kavşaklarda yığılma artacak. Çiftlik, Çamköy ve Karaçulha nüfusun yoğun olduğu yol üzerindeki üç belde. Projede Çamköy halinin olduğu geçişe bir kavşak ilave edilmiş. Çamköy mevcut kavşak ile birlikte geçişi iki kavşaktan yapacak. Karaçulha’da da durum aynı.

Aslında; kavşakların dışında geçiş için daha sağlıklı bir seçenek daha var. Alt ve üst geçitler. Konuyu yakından takip eden Karaçulha Kültür ve Dayanışma Derneği’ne verilen bilgiye göre, projede, bölünmüş yolun Fethiye geçişinde alt ve üst geçit bulunmuyor. Çamköy ve Karaçulha hallerinin bulunduğu kesimde yoğunluk kavşaklara binecek ve trafik sık sık kilitlenecektir. Yine, bölünmüş yolun kenarında yan yollar açılmazsa ara yollardan yapılacak girişler daha tehlikeli hale gelecektir.

Burada yapılacak en doğru iş; yoğunluğun fazla olduğu kesimlere alt ve üst geçit yapmaktır. Özellikle, sebze hallerinin bulunduğu kesimlere ve Karaçulha mezarlık yoluna mutlaka alt geçit yapılmalıdır. Acilen projeye ilave ek proje yaparak sorun oluşmadan çözülmelidir. Türkiye’nin birçok yerinde bölünmüş yollar üzerinde benzer sıkıntılar vardır. Fethiye’de ilgili, etkili ve yetkililerin bu durumu kısa zamanda inceleyip harekete geçmesi ileride oluşacak sıkıntıları önlemek açısından çok önemlidir. İnşallah, gerekenler vakit geçmeden yapılır ve bu yazı öylesine bir köşe yazısı olarak gazete sayfalarında kalıverir. Yeni yazılarda daha güzel konularda buluşuncaya kadar sağlıcakla, ve mutlulukla kalın, hoşcakalın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Yukarı Çık